1

Tanulmányi versenyek

 

SZÉTV 2015.

Az NSZFH oldalán megjelentek az idei SZÉTV elődöntő eredményei. A fáys diákok pontszámai az alábbi linkre kattintva, a közlekedés-technika sorban megtekinthetők:
https://www.nive.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=565

 

 SZÉTV 2014.


Ebben az évben is megrendezésre került a Szakmacsoportos szakmai előkészítő Érettségi Tantárgyak Versenye, röviden SZÉTV, amelyre 12. évfolyamos tanulók nevezhettek; a Fáyból 13-an veselkednek neki az elődöntőnek. Az elődöntő interaktív volt, ami azt jelenti, hogy minden versenyző a saját iskolájában dolgozik webes felületen. Ugyanazokat a kérdéseket kapták meg, csak más sorrendben. Az elődöntő eredményeképpen 8 diákunk jutott be az országos döntőbe.
A döntőt 2014. április 3-4-én rendezték meg Szolnokon. A közlekedési szakmacsoport tanulói a Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola,  Baross Gábor Gépipari Közlekedési Tagintézményében versenyeztek (a kollégiumuk is ott volt). Az első nap délutánján egy 180 perces írásbeli feladatsort kellett megoldaniuk. A feladatok közlekedési alapismeretek, műszaki rajz, mechanika, gépészeti ismeretek, anyagismeret, elektrotechnika-elektronika tantárgyak témaköreiből voltak. A második napon reggel 8 órától kezdődtek a szóbeli feleletek.  A versenyzőknek az utak csoportosításáról, gépjárművek menetellenállásáról, a transzformátorról és a félvezetőkről kellett beszámolniuk.
Az írásbeli és szóbeli eredmények összesítése után kapott végeredményt, ahol
1. helyezett: Göntér Ábel (13.E)
4. helyezett: Schirger Tamás (13.E)
5. helyezett: Pap Dávid (12.B)
7. helyezett: Csőszi Ádám (12.A)
9. helyezett: Hajagos Gergő (12.B)
11. helyezett: Antal Richárd (12.C)
13. helyezett: Lázár Viktor (12.B)
16. helyezett: Csonki Sándor (12.C)

 
SZÉTV 2013.


Ahogy vége lett az OSZTV-nek szerdán, szinte rögtön utaztunk Gál Zoltán tanár úrral Győrbe, ahol az idei Szakmacsoportos szakmai előkészítő Érettségi Tantárgyak Versenye (SZÉTV) kezdődött.
A SZÉTV elődöntőjét még a tél végén megírták a versenyzők, így a mi tanulóink is – mindenki a saját iskolájában. A versenyen elindult 8 tanulónk közül öten értek el olyan eredményt, amely elég volt ahhoz, hogy a döntőbe jussanak. Első olvasatra egy kissé elbizonytalanító volt, hogy az öt fáys a 11–15. helyen jutott be a 15 fős döntőbe, de kíváncsian vártuk, hogy milyen teljesítményre képesek a fáysok, hiszen korábban még nem indultunk ezen a versenyen. Mivel a Fáy a közlekedési szakmacsoportba tartozik, természetes, hogy a tanulói is a közlekedési alapismeretek (közlekedéstechnika) nevű tantárgyból készültek. (Ez egy komplex tantárgy, amely magába foglalja a közlekedési alapismeretek, műszaki rajz, mechanika, anyagismeret, gépészeti ismertek, elektronika, elektrotechnika tantárgyakat.)
Az első napon, csütörtökön délután egy 240 percen írásbeli feladatot kellett teljesíteniük. A versenybizottság még aznap este kijavította a dolgozatokat, este fél tíz körül végeztünk. Másnap reggel 8:00-kor kezdődtek a szóbelik. Mivel a tanulók nem a saját nevükkel, hanem egy kódszámmal versenyeztek, így a versenybizottság többi tagja nem tudta, hogy kik a fáys diákok, és az ő teljesítményüket nem pontoztam. Ugyanakkor jó volt hallani, hogy Mészáros Gergő felelete után a bizottság elnöke egyből megjegyezte, hogy ez volt idáig a legjobb felelet.
Csendben bólogattam :-) . Az összes felelet meghallgatása után felállítottuk a sorrendet. Amikor az megvolt, kinyitottuk a titkosított borítékokat, amelyből megtudtuk, hogy adott kódszámhoz melyik versenyző tartozik. A végeredmény magáért beszél: a 2., 3., 4., 5. és 7. helyen végeztek fáys versenyzők. Jutalmuk a dicsőségen felül, hogy a felvételihez hozzászámolhatnak még 100 pontot.
Nagyon örülök, hogy a fiúk jól szerepeltek, és ezúton jelzem a 11. évfolyamosoknak, hogy jövőre is lesz ilyen verseny, megéri elindulni.


Tóth László műszaki igazgatóhelyettes